Projekty

Rozvoj nových modulů Brno iD

E-shop městských služeb Brno iD funguje od roku 2017 a těší se stále větší oblibě. Původně v něm uživatelé mohli zakoupit jen elektronické jízdenky do vozů městské hromadné dopravy (Brňanům dobře známé šalinkarty), avšak každým rokem portfolio internetového obchodu roste. Dnes mohou obyvatelé města skrze Brno iD zaplatit poplatky za komunální odpad, hlasovat v anketách o tématech, které zrovna hýbají Brnem, či spravovat účty umožňující využívání rezidentního parkování i služeb Knihovny Jiřího Mahena v Brně. Návštěvníci města zase jistě ocení možnost pořídit si turistickou kartu, tzv. BRNOPAS. V e-shopu si lze také zakoupit vstupenky do hvězdárny, zoo, na koupaliště nebo do brněnských vil, stejně tak lze v aplikaci adoptovat strom a tím podpořit údržbu zeleně ve městě.

Datový portál města

Rok po spuštění Brno iD spatřil světlo světa také datový portál města – otevřená platforma sloužící ke sdílení dat o Brně. Na webových stránkách data.brno.cz se vyskytují zajímavé údaje samotného města a městských organizací, ale též od dalších různých poskytovatelů. Portál je určený a přizpůsobený široké veřejnosti, tedy jak občanům, podnikatelům, studentům, výzkumníkům a odborníkům, tak i novinářům a vývojářům. Dostupná data lze využívat pro různé projekty, výzkum, ale i pro obyčejné informování se o aktuálním stavu věcí ve městě. Kromě samotných datových sad zde návštěvníci najdou také mnoho užitečných aplikací a článků. Každý rok se přitom pracuje na nových datových sadách a dalších vychytávkách, která z portálu činí uživatelsky přívětivé prostředí.
Plán 2019 - 2028 pro hodnotu vize Efektivní elektronická správa a otevřená data
Projekty

Informace jsou jednoduše přístupné a městská data veřejná

Vizí Brna je, aby správa města byla pro obyvatele jednoduchá a příjemná, a městská data byla veřejná. V plánu je proto zajistit jednoduchý přístup ke kvalitním informacím a otevřít městská data veřejnosti.
Seznamte se s desetiletým plánem, jak mít informace jednoduše přístupné a městská data veřejná.
Primární cíl: Zjednodušit a zpříjemnit správu města vůči jeho občanům a vytvářet otevřená data
Dílčí cíl A
Zajistit jednoduchý přístup ke kvalitním informacím a službám města tak, aby lidé rychle našli a vyřídili, co hledají a potřebují
Priorita A1
Implementovat moderní portál občana města s využitím mobilních technologií (pro intuitivní, srozumitelné a konzistentní procesy a formuláře)
Priorita A2
Přizpůsobit služby všem občanům města včetně různě znevýhodněných skupin (např. senioři nebo hendikepovaní)
Priorita A3
Elektronizovat komunikaci dle eIDAS s důrazem na elektronickou identitu občana a důvěryhodné elektronické dokumenty
Priorita A4
Provázat městskou správu s krajskou a státní elektronickou správou a IS (integrace na systémy e-Governmentu, kraje, případně jiných poskytovatelů a využívání jejich služeb)
Dílčí cíl B
Zabezpečit kontinuitu provozu, zabezpečit data a komunikaci proti ztrátě nebo zneužití (vč. bezpečnostní strategie)
Priorita B1
Zajistit kvalitní a bezpečnou datovou infrastrukturu ve vysoké dostupnosti
Dílčí cíl C
Vytvářet, katalogizovat a zveřejňovat otevřená data jako součást všech datových procesů města i městských firem
Priorita C1
Dlouhodobě spravovat a dále rozvíjet datové úložiště (vč. stanovení vlastníka a rozpočtu) prostřednictvím zvyšování počtu zveřejněných datových sad
Dílčí cíl D
Podporovat využití dat prostřednictvím aplikací a služeb postavených nad otevřenými daty
Priorita D1
Zvýšit množství a kvalitu aplikací a služeb
Priorita D2
Posilovat důvěru ve sdílení dat a propagovat otevřená data a jejich využití