Kreativci mohou podruhé žádat o dotaci. Program reaguje i na válku na Ukrajině

Po prvním kole budou mít podnikatelé působící v kulturních a kreativních odvětvích znovu možnost požádat o finanční příspěvek. Brněnský magistrát totiž na jaře spustí druhou výzvu dotačního programu Pro Kreativní Brno. Výzva má za cíl opět podpořit podnikání a rozvoj brněnských kreativců.

Podobně jako v prvním kole se žádosti kreativců mohou týkat čtyř projektových oblastí. Mezi ně patří propagace, edukace, veřejný prostor a oblast reagující na aktuální zadání města nebo potřeby kulturních a kreativních odvětví. Poslední jmenovaná oblast se tentokrát týká tvorby videoher a her, upcyclingu v rámci cirkulární ekonomiky a reakce kreativců na válku na Ukrajině. 

Žádost o dotaci budou kreativci moct podávat od května do června letošního roku. Poté přihlášky zhodnotí odborná komise, veřejnost by se pak o výsledcích programu měla dozvědět v září. Úspěšní žadatelé budou mít čas na realizaci svého projektu od listopadu do března roku 2023. 

Do první výzvy dotačního programu, která proběhla na přelomu loňského a letošního roku, se přihlásilo celkem 15 žadatelů. Na finanční příspěvek dosáhlo sedm z nich. Mezi projekty, které jsou i díky dotaci v průběhu roku 2022 realizovány, patří například mobilní náměstí Air Square od studia KOGAA či přehlídka digitálního umění od francouzských umělců pod názvem Káznice Exposition. 

Vedle Odboru strategického rozvoje a spolupráce Magistrátu města Brna se na dotačním programu podílí také agentury JIC, CzechInvest a CzechTrade, Institut umění, brněnské univerzity a střední školy, zástupci brněnských kreativců a Odbor kultury Magistrátu města Brna. Konzultací se zúčastnil také projekt Kreativní Praha, Odbor kultury a cestovního ruchu Magistrátu města Prahy a Ministerstvo kultury České republiky.

Mobilní náměstí Air Square. Foto: Kubíček Studio