Brněnská třída
Někdejší továrny v těsné blízkosti centra Brna se mění před očima. Z Vlněny se stalo kancelářské centrum, Mosilana a Špitálka se na nový kabát teprve těší. Po zlepšení stavu dříve zanedbaných lokalit se však musí změnit i jejich okolí. Brněnská třída přispěje k dalšímu zatraktivnění středu města, pomůže lepší dostupnosti a přinese do lokality více života. Nový bulvár budou využívat pěší i cyklisté, zároveň bude přístupná i pro veřejnou dopravu. Ulicí se potáhnou stromořadí, široké chodníky, obchody a předzáhrádky. Při vybudování Brněnské třídy, která se potáhne ze severu přes Cejl na jih po Zvonařku, dojde také k revitalizaci říčky Stará Ponávka.
Zásobování centra města pomocí elektro cargo kol
Zatímco na silnicích auta stále přibývají, z centra Brna se vozidla stahují. S tím se ovšem pojí otázka, jak při regulaci automobilové dopravy zajistit rychlé a pohodlné zásobování, avšak s ohledem na životní prostředí. Řešení přináší elektrická cargo kola. Ucelený systém zásobování počítá s vybudováním překladiště v blízkosti centra města, které umožní překládku zboží a z něhož by se cyklisté rozjeli s nákladem za svým cílem. Takové překladiště by bylo na poměry České republiky zcela unikátní. Dále se počítá s vytvořením systému spolupráce mezi jednotlivými zásobujícími společnostmi, obchodníky a provozovatelem cargo kol. Po zavedení v centru kola se zásobování prostřednictvím elektrokol může rozšířit také do dalších městských části i obcí patřících do Brněnské metropolitní oblasti (BMO).