Urban centrum, ul.Mečová 5
Co
je to vizuální smog a proč je vůbec potřeba se mu věnovat? Je vizuální smog záležitost
posledních desetiletí nebo je starý jako reklama sama? Jak je na tom Brno
v porovnání s jinými evropskými městy? A dá se s tím něco dělat?
Do tématu
vás uvede Veronika Rút Nováková, freelance grafická designérka původem z Brna,
která se specializuje na branding a vizuální identity. Vytvořila například
značku UGO čerstvá šťáva (v agentuře GREP design) a mezi její klienty patří
Ministerstvo obrany, město Brno nebo Sokol. Ve volném čase se věnuje vizuálnímu
smogu a retail designu. V roce 2015 dokončila diplomovou práci na téma grafický
design ve veřejném prostoru, založila projekt Brno bez vizuálního smogu a poté
spolupracovala s radnicí Brna-střed na zlepšení situace.
O
historii konfliktu a harmonie reklamy a architektury bude přednášet Pavel
Wewiora z Národního památkového ústavu. Dozvíte se mimo jiné, jak se chovala
reklama v meziválečném období a co bylo pro reklamu typické v 60. a 70. letech.
Těšte se na řadu unikátních dobových fotografií Brna, dokumentaci prvních
reklam na MHD a diskuzi o proměnách reklamy v posledním století.
Přednáška se bude konat 3.
10. 2018 od 17:00 v Urban centru.