Architektonická
tvář města Brna se v roce 2050 zaměřuje zejména na propojení historické zástavby,
brněnského funkcionalismu, industriální architektury a nové výstavby. Je
podporována kultivovaná moderní architektura odpovídající světovým trendům a
respektující environmentální a společenský vývoj. Vzhledem k členitému
reliéfu krajiny města Brna a jeho dominantám je kladen důraz především na
výškovou kompozici a na zvyšující se kvalitu veřejných prostranství, zejména
náměstí, ulic a parků.
Město se stane
přitažlivým a přívětivým místem pro život obyvatel a zároveň atraktivním cílem
turistického ruchu. Výška, struktura a objem nové zástavby respektují okolní
zástavbu, zachovávají kompoziční osy a dominanty města. Atraktivní, kvalitní a
inspirativní veřejná prostranství přinášejí inspiraci pro kulturní a sociální
život ve městě.
Architekt Michal
Sedláček je ředitel Kanceláře architekta města Brna a od roku 2016 hlavní
architekt města Brna. Vystudoval architekturu na Vysokém učení technickém v
Brně a na Akademii výtvarných umění v Praze. V roce 1990 odešel do New Yorku,
poté od poloviny devadesátých let pracoval na projektech v Moskvě, pak se
vrátil do New Yorku, odkud
se přestěhoval do kalifornského Los Angeles. Tam do roku 2006 pracoval v
ateliéru Franka Gehryho. V roce 2007 založil a poté vedl losangelskou pobočku
architektonické firmy Aedas.
CÍL | INDIKÁTOR | JEDNOTKA | AKTUÁLNÍ HODNOTA | BUDOUCÍ HODNOTA | ÚZEMNÍ PRŮMĚT | |
---|---|---|---|---|---|---|
primární | Kultivovaná výstavba a podpora moderní architektury opovídající světovým trendům | Počet nominovaných staveb v Brně v celostátních soutěžích organizovaných profesními organizacemi (Grandprix Architektů – národní cena za architekturu; Česká cena za architekturu) |
počet |
cca 5-10 (Česká cena za architekturu) |
10 a více |
celé město |
další | Město bez vizuálního smogu | Podíl kvalitně provedených venkovních reklam na celkovém počtu reklam (možno sledovat dle kategorií, např. billboard, city light vitríny, bannery na městském mobiliáři, atd.) |
% |
15 (odhad) |
90 |
celé město |
Podíl provozoven s kvalitním designem na celkovém počtu provozoven |
% |
15 (odhad) |
90 |
celé město |
||
další | Atraktivní, kvalitní a inspirativní veřejná prostranství jako nedílná součást stabilizovaných i rozvojových oblastí města | Podíl kvalitně rekonstruovaných veřejných prostranství na všech rekonstruovaných veřejných prostranstvích od roku 2016 |
% |
0 |
100 |
celé město |
Podíl nových kvalitních veřejných prostranství na všech nových veřejných prostranstvích od roku 2016 |
% |
0 |
100 |
celé město |
||
Podíl obyvatel spokojených s kvalitou veřejných prostranství |
% |
77 |
95 |
celé město |