Až budou děti dospělé, jak se bude ve městě Brně žít? Jaké bude životní prostředí – to i přírodní, i to člověkem vytvořené? Jak to bude s bydlením, zdravotnictvím, sociálními službami, kulturou nebo sportem?
Brno v roce 2050 je
mezinárodně uznávanou kulturní metropolí. Špičková kulturní a kreativní scéna
je postavená na setkávání tradice a experimentu a aktivně ovlivňuje nejnovější
světové trendy. Kultura je základním kamenem identity města, naplňuje veřejný
prostor i každodenní životy jeho obyvatel a je katalyzátorem jejich
vzájemného porozumění. Pro svou nezaměnitelnou tvůrčí atmosféru je město vyhledáváno
tvůrci i návštěvníky z celého světa.
Kulturní nabKulturní nabídka ve městě je rozmanitá a dostupná co nejširšímu spektru návštěvníků z Brna, z celého Česka i ze zahraničí. Vyniká dobrou spoluprací mezi kulturními aktéry, vzdělávacími institucemi a různými kulturami. To přináší zvýšení kvality života obyvatel a posiluje nezaměnitelnou tvůrčí atmosféru, kterou je Brno výjimečné. Mezinárodní renomé města v oblasti jeho kultury a kreativních odvětví znamená přínos pro ekonomiku města a konkurenceschopnost místních subjektů.
Dostupnost a kvalita kultury v Brně je hodnocena velmi pozitivně. Kultura ve městě Brně se může v porovnání s ostatními městy ČR opřít o vyšší finanční podporu z rozpočtu města.
Tereza Raabová je
expertka na kreativní průmysly, ekonomiku kultury a kulturní politiku. Založila
vzdělávací a osvětovou platformu pro kulturní manažery Culture Matters, je
auditorka pro oblast kultury v rámci národní sítě zdravých měst a autorka
metodiky pro výpočet ekonomických dopadů kultury (certifikované MK ČR).
Vystudovala hudební management na JAMU a mezinárodní obchod a cestovní ruch na
Vysoké škole ekonomické v Praze.
cíl | indikátor | jednotka | aktuální hodnota | budoucí hodnota | územní průmět | |
---|---|---|---|---|---|---|
primární | Osobitá kulturní a kreativní scéna s mezinárodním renomé, která aktivně pracuje s kulturním dědictvím Brna i experimentem | Podíl městem podpořených projektů/děl zaměřených na původní tvorbu |
% |
data nejsou zjišťována, je nutný výzkum/měření |
rostoucí trend, podrobněji bude definováno v návaznosti na současnou hodnotu |
celé město |
Počet celostátních a mezinárodních cen, mezinárodně uznávaných titulů (Evropské hlavní město kultury, Město hudby UNESCO) |
počet |
0 |
2 (tituly: Evropské hl. město kultury, UNESCO město hudby aj.) |
celé město |
||
Počet pozitivních mediálních ohlasů |
počet ohlasů |
data nejsou zjišťována, je nutný výzkum/měření |
rostoucí trend, podrobněji bude definováno v návaznosti na současnou hodnotu. |
celé město |
||
Podíl výdajů na kulturu z městského rozpočtu |
% rozpočtu města |
9% |
9% |
celé město |
||
Počet, příp. podíl městem podpořených koprodukčních a multižánrových projektů zahrnujících více subjektů, oborů i oblastí života |
počet, % |
data nejsou zjišťována, je nutný výzkum/měření |
ostoucí trend, podrobněji bude definováno v návaznosti na současnou hodnotu. |
celé město |
||
Sociologické šetření: charakter města Brna v postojích jeho obyvatel – spokojenost s oblastí kultury (jsou tam otázky na nabídku divadel, dostupnost a služby knihoven, muzea a výstavní síně, kina, další kulturní zařízení) |
hodnota ukazatele |
1,63 |
1,2 |
celé město |
||
Podíl městem podpořených projektů/děl exportovaných mimo Brno |
% |
data nejsou zjišťována, je nutný výzkum/měření |
rostoucí trend, podrobněji bude definováno v návaznosti na současnou hodnotu |
celé město |
||
další | Kvalitní a funkční vzdělávání pro kulturu a kreativní sektor, spolupráce vzdělávacích subjektů s praxí | Míra uplatnění absolventů kulturních a kreativních oborů SŠ, VŠ a programů celoživotního vzdělávání (počet absolventů uplatněných v oboru/ celkový počet absolventů v oborech a kurzech KKO) |
% |
data nejsou zjišťována, je nutný výzkum/měření na úrovni města |
rostoucí trend, podrobněji bude definováno v návaznosti na současnou hodnotu |
celé město |
Sociologické šetření: spokojenost zaměstnavatelů se schopnostmi a kompetencemi absolventů (forma šetření mezi zaměstnavateli) |
systém šetření mezi zaměstnavateli |
data nejsou zjišťována, je nutný výzkum/měření na úrovni města |
rostoucí trend, podrobněji bude definováno v návaznosti na současnou hodnotu |
celé měst |
||
další | Kvalitní kultura je vyžadována všemi obyvateli Brna a je jim dostupná | Frekvence návštěv kulturních akcí a zařízení v Brně - podíl obyvatel navštěvujících kulturní akce a zařízení alespoň jednou měsíčně |
% |
3% (muzea, výstavy, jiné akce) - 15% (knihovny) |
5 až 20% |
celé město |
Osobní důležitost možností pro kulturní a společenské vyžití v Brně (Znění otázky: Jak moc jsou pro Vás důležité možnosti pro kulturní a společenské vyžití ve městě Brně?) |
% velmi důležité + spíše důležité |
75% |
85% |
celé město |
||
Počet veřejných prostrantví a objektů/nebytových prostor v majetku města vhodných a využívaných pro kulturu |
počet prostranství, počet objektů/nebytových prostor města, počet akcí |
data nejsou zjišťována, je nutný výzkum/měření |
rostoucí trend, podrobněji bude definováno v návaznosti na současnou hodnotu |
celé město |
||
další | Zachovalé a připomínané kulturní dědictví Brna (hmotné i nehmotné) | Počet městem podpořených projektů pracujících s hmotným i nehmotným kulturním dědictvím |
počet |
data nejsou zjišťována, je nutný výzkum/měření |
rostoucí trend, podrobněji bude definováno v návaznosti na současnou hodnotu |
celé město |
Počet památkových objektů a objektů industriálního dědictví v dobrém stavu |
počet |
data nejsou zjišťována, je nutný výzkum/měření |
rostoucí trend, podrobněji bude definováno v návaznosti na současnou hodnotu |
celé město |
Je něco s čím nesouhlasíte? Napište nám.
napsat připomínku