Popis hodnoty
<p>V rámci města Brna a jeho zázemí existuje dlouhodobá shoda na prioritách celé oblasti. Plánování a řízení strategického i územního rozvoje města je srozumitelné, vychází z jasně definovaných potřeb města a jeho obyvatel a zároveň umožňuje pružně reagovat na aktuální vývoj. Město má dlouhodobou strategii rozvoje, kterou naplňuje prostřednictvím dílčích akčních plánů, a metropolitního plánu, sestaveného podle zátěže území. Fungující propojení strategického a územního plánování umožňuje systematicky rozvíjet jasně definované strategické oblasti města. Brno je vnímané v ČR i zahraničí jako skvělé místo k budování kariéry, k životu i dočasnému pobytu, jako centrum znalostního regionu, kde se skvěle daří nadaným lidem, resp. tvorbě, vědě a výzkumu.</p>
Přínos městu
<p>Jasné strategické a územní plánování dodává jistotu všem partnerům a umožňuje vytváření kompaktního vyváženého města. Jasná strategie města a jeho vysoká reputace vede ke zvýšení přílivu investorů, kreativců i cestovního ruchu v rámci města a regionu. Město přitahuje byznys, investice a kreativcem což přináší městu zvýšený zájem o bydlení a ubytování, studium a pracovní kariéru a vede k dalšímu rozvoji služeb i infrastruktury. Brno může díky pružnému plánování flexibilně reagovat na potřeby rostoucí atraktivity města (zabraňuje výkyvům cen např. v bydlení, umožňuje udržovat dostupné ceny služeb, a zároveň být odolné vůči změnám klimatu, energetických extrémům apod.</p>
Garant
Petr Kunc
<p>Petr Kunc je autorizovaný inženýr pro pozemní stavby. Majitel dvou projekčních kanceláří. V současné době vykonává funkci místostarosty MČ Brno-Židenice s úkoly v oblasti územního plánování, dopravy a životního prostředí. Strategické řízení značky pak garantuje Jana Janulíková, která se profiluje jako specialistka v oblasti marketingu kultury, umění, kreativního průmyslu a destinace. Zabývá se zejména managementem, marketingovou komunikací, projektovým řízením a řízením lidských zdrojů. Působí jako externí pedagog marketingu na HF JAMU v Brně. Téměř deset let působila v Národním divadle Brno. Je jednou ze zakladatelek sdružení Opera na cestách. Od dubna 2015 je ředitelkou TIC Brno.</p>
CÍL | INDIKÁTOR | JEDNOTKA | AKTUÁLNÍ HODNOTA | BUDOUCÍ HODNOTA | ÚZEMNÍ PRŮMĚT | |
---|---|---|---|---|---|---|
primární | Zajistit shodu nad dlouhodobým směřováním města a metropolitní oblasti (efektivně plánovat na základě dlouhodobé strategie naplňované městem a jeho společnostmi a územně plánovací dokumentace, respektované v rámci celé metropolitní oblasti) | Sociologické šetření - souhlas s výrokem Brno se v oblasti výstavby harmonicky rozvíjí. |
koeficient |
2,3 (2017) |
1 |
|
Schválená strategie Brno 2050 s aktuálním akčním plánem |
počet |
0 |
1 |
|||
Schválený platný metropolitní plán |
počet |
0 |
1 |
|||
Sociologické šetření - souhlas s výrokem V Brně se umí lidé mezi sebou dobře domluvit |
koeficient |
2,28 (2017) |
1 |
|||
další | Koncentrovat investice do strategických rozvojových oblastí města a realizovat aktivní majetkovou politiku města | Podíl objemu investic do prioritních rozvojových oblastí v rámci rozpočtu města |
% |
rostoucí trend |
||
Podíl kapitálových výdajů v rámci rozpočtu města |
% |
rostoucí trend |
||||
další | Vytvořit udržitelný a funkční systém strategického řízení značky města a regionu založený na moderních principech content marketingu, resp. city identity | Image města z vnitřního pohledu |
souhrnný indikátor |
1,94 (2017) |
1 |
celé město |
Image města z vnějšího pohledu |
souhrnný indikátor |
1,88 (2017) |
1 |
celá ČR |