Až budou děti dospělé, jak se bude ve městě Brně žít? Jaké bude životní prostředí – to i přírodní, i to člověkem vytvořené? Jak to bude s bydlením, zdravotnictvím, sociálními službami, kulturou nebo sportem?
Kvalita života
Pomozte nám vytvořit dlouhodobý pohled na to, jak vylepšit kvalitu života v našem městě.
Klikněte na název hodnoty a přečtěte si detailní informace
Popis hodnoty
Brno v roce 2050 je mezinárodně uznávanou kulturní metropolí. Špičková kulturní a kreativní scéna je postavená na setkávání tradice a experimentu a aktivně ovlivňuje nejnovější světové trendy. Kultura je základním kamenem identity města, naplňuje veřejný prostor i každodenní životy svých obyvatel a je katalyzátorem jejich vzájemného porozumění. Pro svou nezaměnitelnou tvůrčí atmosféru je město vyhledávané tvůrci i návštěvníky z celého světa.
Přínos
Kulturní nabídka ve městě je rozmanitá a dostupná co nejširšímu spektru návštěvníků z Brna, z celé ČR i zahraničí. Vyniká dobrou spoluprací napříč kulturními aktéry, vzdělávacími institucemi a různými kulturami. To přináší zvýšení kvality života obyvatel a posiluje nezaměnitelnou tvůrčí atmosféru, kterou je Brno výjimečné. Mezinárodní renomé města a jeho kultury a kreativních odvětví bude znamenat přínos pro ekonomiku města a konkurenceschopnost místních subjektů.
Současný stav
75%Budoucí stav
85%Dostupnost a kvalita kultury v Brně je hodnocena velmi pozitivně. Kultura ve městě Brně se může v porovnání s ostatními městy ČR opřít o vyšší finanční podporu z rozpočtu města.
Garant
Tereza Raabová
Expertka na kreativní průmysly, ekonomiku kultury a kulturní politiku. Založila vzdělávací a osvětovou platformu pro kulturní manažery Culture Matters, auditorka pro oblast kultury v rámci Národní sítě Zdravých měst, autorka metodiky pro výpočet ekonomických dopadů kultury (certifikované MK ČR). Vystudovala hudební management na JAMU a mezinárodní obchod a cestovní ruch na Vysoké škole ekonomické v Praze.
cíl | indikátor | jednotka | aktuální hodnota | budoucí hodnota | územní průmět | |
---|---|---|---|---|---|---|
primární | Osobitá kulturní a kreativní scéna s mezinárodním renomé, která aktivně pracuje s kulturním dědictvím Brna i experimentem | "Počet celostátních a mezinárodních cen, mezinárodně uznávaných titulů (Evropské hlavní město kultury, Město hudby UNESCO)" |
počet |
0 |
tituly: Evropské hl. město kultury, UNESCO město hudby aj. |
celé Brno |
Podíl výdajů na kulturu z městského rozpočtu |
% rozpočtu města |
9% |
9% |
celé Brno |
||
Podíl městem podpořených projektů/děl zaměřených na původní tvorbu |
% |
bude doplněno |
vyšší |
celé Brno |
||
Celková míra spokojenosti s kulturní vybaveností, dostupností a kvalitou kultury (viz. výsledky šetření Jaké chcete Brno (2016)) |
% spokojenosti |
91% |
93% |
celé Brno |
||
Počet pozitivních mediálních ohlasů |
počet ohlasů |
není známo |
vyšší |
celé Brno |
||
Počet, příp. podíl městem podpořených koprodukčních a multižánrových projektů zahrnujících více subjektů, oborů i oblastí života |
počet, % |
bude doplněno |
vyšší |
celé Brno |
||
Podíl městem podpořených projektů/děl exportovaných mimo Brno |
% |
bude doplněno |
vyšší |
celé Brno |
||
další | Kvalitní a funkční vzdělávání pro kulturu a kreativní sektor, spolupráce vzdělávacích subjektů s praxí | Spokojenost zaměstnavatelů se schopnostmi a kompetencemi absolventů |
systém šetření mezi zaměstnavateli |
systém šetření mezi zaměstnavateli |
vyšší |
celé Brno |
Míra uplatnění absolventů kulturních a kreativních oborů SŠ, VŠ a programů celoživotního vzdělávání (počet absolventů uplatněných v oboru/ celkový počet absolventů v oborech a kurzech KKO) |
% |
není známo |
vyšší |
celé Brno |
||
další | Zachovalé a připomínané kulturní dědictví Brna (hmotné i nehmotné) | počet městem podpořených projektů pracujících s hmotným i nehmotným kulturním dědictvím |
počet |
bude doplněno |
vyšší |
celé Brno |
počet památkových objektů a objektů industriálního dědictví v dobrém stavu |
počet |
není známo |
vyšší |
celé Brno |
||
další | Kvalitní kultura je vyžadovaná a dostupná všem obyvatelům Brna | Počet veřejných prostrantví a objektů/nebytových prostor v majetku města vhodných a využívaných pro kulturu |
počet prostranství, počet objektů/nebytových prostor města, počet akcí |
bude doplněno |
vyšší |
celé Brno |
Frekvence návštěv kulturních akcí a zařízení v Brně - podíl obyvatel navštěvujících kulturní akce a zařízení alespoň jednou měsíčně |
% |
3% (muzea, výstavy, jiné akce) - 15% (knihovny) |
5 až 20% |
celé Brno |
||
Dostupnost nabídky pro různé příjmové, věkové, národnostní aj. skupiny |
bude definováno odborníky |
není známa |
v roce 2050 vyšší míra dostupnosti než v prvním roce šetření |
celé Brno |
||
Osobní důležitost možností pro kulturní a společenské vyžití v Brně (Znění otázky: Jak moc jsou pro Vás důležité možnosti pro kulturní a společenské vyžití ve městě Brně?) |
% velmi důležité + spíše důležité |
75% |
85% |
celé Brno |
Je něco s čím nesouhlasíte? Napište nám.
napsat připomínku