Popis hodnoty
Město s důvěrou svých obyvatel a uživatelů je město, které vnímá potřebu oboustranné efektivní komunikace, a to jak dovnitř - k občanům, podnikům a médiím, tak navenek - ke kraji, sousedním regionům, vč. těch zahraničních. Občané města s tváří se identifikují s veřejnou správou a ta na oplátku reflektuje názory svých občanů, zapojuje je do svých rozhodnutí.
Přínos městu
Město s tváří má obyvatele cítící vysokou sounáležitost s Brnem, s jeho sdílenou vizí budoucnosti, jenž bude konzistentní a nepodléhající politickým či lobbistickým zájmům. Obyvatelé (jednotlivci, vč. cizinců a firem) důvěřují jak veřejné správě, jejíž rozhodnutí jsou transparentní a lze je zpětně dohledat, tak sami sobě navzájem.
Garant
Simona Škarabelová
Nezávislá konzultantka v oblasti marketingu, fundraisingu, PR a komunikace v neziskovém sektoru. Vystudovala německý jazyk a literaturu a ekonomii na Masarykově univerzitě, kde získala i doktorát z ekonomie. Rok působila na Institutu pro NPO marketing-management na univerzitě ve švýcarském Fribourgu, pět let vedla vnější vztahy ESF MU, stejně jako působila v Radě pro nestátní neziskové organizace pod Úřadem vlády ČR. Problémy z praxe neziskových organizací využívá už 18 let jako odborná asistentka při výuce studentů na Masarykově univerzitě, příležitostně se zapojuje do výzkumu Centra pro výzkum neziskových organizací (na MU), aktivně působí v neziskovém kulturním sektoru (Brno kulturní, z. s). Svou energii aktuálně věnuje nejvíce Nadaci Partnerství, svým studentům na MU a působení v Komisi Rady města Brna pro kulturu.
CÍL | INDIKÁTOR | JEDNOTKA | AKTUÁLNÍ HODNOTA | BUDOUCÍ HODNOTA | ÚZEMNÍ PRŮMĚT | |
---|---|---|---|---|---|---|
primární | Zajistit silnou sounáležitost občanů (jednotlivců i firem se svým městem) | Síla sounáležitosti s aktuální situací města |
% |
61 % (Velmi silně se cítí být identifikováno s Brnem 39 % obyvatel, silně 22 %. |
80 % (součet velmi silně a silně) |
celé město |
další | Posilovat vzájemnou důvěru obyvatel navzájem. | Důvěra občanů mezi sebou navzájem. |
% |
59 % (v Brně důvěřuje rozhodně ano 6 % obyvatel, spíše ano 53 %) |
90 % (součet rozhodně ano a spíše ano) |
celé město |
další | Působit na angažovanost obyvatel do místního plánování a rozhodování. | Zapojení obyvatel do místního plánování, či snahy ovlivňovat či připomínkovat práci místních úředníků a politiků. |
% |
10,2 % (ANO vs. 86,2 % NE) |
40 % |
celé město |
další | Využít všech dostupných forem komunikace a technologií pro rovné zapojení všech skupin obyvatel do komunikace s veřejnou správou. | Podíl obyvatel Brna využívajících ten který komunikační kanál v rámci jednotlivých skupin (dospělí, důchodci, cizinci, zdravotně postižení, atd.) |
% |
V roce 2009 pravidelně získávali občané informace o dění ve městě: ze Zpravodajů MČ (31 %), zprostředkovaně (23 %), z regionálního vysílání televize (23 %), z regionálních rádií (17 %), z Metropolitanu (17 %), z internetu (14 %), atd. - POZOR - nutno sledovat dle cílových skupin! |
20 - 30 % v rámci každé cílové skupiny |
celé město |
další | Usilovat u obyvatel o spokojenost s možnostmi a příležitostmi zapojit se do tvorby místního plánování a rozhodování. | Spokojenost s možnostmi a příležitostmi zapojit se do tvorby místního plánování a rozhodování |
% |
31 % (velmi 3 % nebo spíše spokojeno 28 % spíše) |
60 % |
celé město |
další | Nenarušit deklarovanou a všemi sdílenou vizi města, resp. jeho tvář nekoncepčními - politicko-lobistickými zásahy | Počet pokusů o lobbistické ovlivnění veřejné správy s cílem prosazovat soukromý zájem. To předpokládá systém e-governance s veřejnou kontrolou konzistentnosti rozhodnutí politické reprezentace. |
reálný počet jednotek (počet kauz v médiích) |
Nesleduje se, existuje pochybnost, zda tento indikátor lze podchytit, resp. mít validní metodiku. |
0 |
celé město |