Popis hodnoty
Informace jsou jednoduše dohledatelné a srozumitelné všem cílovým skupinám. Město hovoří jazykem běžných lidí, nikoliv úřednickým ptydepe. Pro komunikaci využívá text, fotografie, videa či infografiky. Informace jsou vždy aktuální, důvěryhodné, poučné, nestranné, jednoduché na pochopení, užitečné a přesné. Brno vytváří taková místa, která zjednodušují občanům dohledatelnost libovolných informací týkajících se města a poskytuje k nim i nástroje pro interpretaci informací.
Přínos městu
Transparentnost a srozumitelnost bude mít přímý vliv na kvalitu života lidí. Omezí se opakující se dotazy směrem od občanů k úřadu. Lidé budou vědět, co se ve městě děje, kam město směřuje a proč. Vzroste zaangažovanost občanů do záležitostí města a tím i množství inovací ve službách města směrem k občanům.
Garant
Jan Řezáč
Jednatel společnosti HOUSE OF ŘEZÁČ. Působí jako konzultant webů. Vystudoval Fakultu informatiky Masarykovy univerzity v Brně. Napsal první českou knihu o procesu návrhu webu – Web ostrý jako břitva, podle které dnes pracuje většina českých webdesignerů.
CÍL | INDIKÁTOR | JEDNOTKA | AKTUÁLNÍ HODNOTA | BUDOUCÍ HODNOTA | ÚZEMNÍ PRŮMĚT | |
---|---|---|---|---|---|---|
primární | Přizpůsobit služby všem občanům města včetně různě znevýhodněných skupin (např. senioři). | Množství služeb přizpůsobených znevýhodněným občanům, seniorům,... |
||||
primární | Zajistit jednoduchý přístup ke kvalitním informacím – uživatelsky příjemný, intuitivní a srozumitelný design služeb (tak aby lidé rychle našli, co potřebují a hledají, selský rozum) | Web města - intuitivní, uživatelsky přívětivý |
||||
primární | Vytvářet a aplikovat pouze intuitivní, srozumitelné a konzistentní procesy a formuláře | Počet služeb, které lze kompletně vyřídit online bez návštěvy úřadu |