Město s cenově dostupným bydlením, pro širokou veřejnost. Město s časově dostupným bydlením, docházková a dojezdová vzdálenost. Město s kapacitně dostupným bydlením, nabídka musí mírně překonat poptávku, tak aby byla možnost výběru.
Nabídka bude mírně převyšovat poptávku, ne jako je to nyní. Pro výstavbu budou dostupné rozvojové a přestavbové lokality, cena (koupě/nájem) bude dostupná pro širokou veřejnost. Nabídka bydlení bude rovnoměrně rozmístěna po celém území města, nesmí být centralizovaná v jedné lokalitě. Uspoří se čas věnovaný cestování z bydliště do práce. Možnost volby bydlení přesně podle svých představ na základě širokého výběru. Možnost výběru z široké škály druhů, charakterů, velikostí, lokalit, cen. Lze tak uspokojit požadavky na bydlení od malých bytů po rodinné bydlení.
Architektem v ateliéru A53. Je místopředsedou komise Rady města Brna pro územní plánování
CÍL | | INDIKÁTOR | JEDNOTKA | AKTUÁLNÍ HODNOTA | BUDOUCÍ HODNOTA | ÚZEMNÍ PRŮMĚT |
primární |
Dosáhnout variabilní nabídky bydlení dostupné všem obyvatelům |
Sociologické šetření - souhlas s výrokem Brno má dobrou nabídku bydlení (pro všechny skupiny obyvatel). |
koeficient |
2,1 |
1 |
Brno |
|
|
Počet nově dokončených bytů ročně |
počet |
1192 |
5000 |
Brno |
další |
Cenově dostupné bydlení |
Plocha připravených rozvojových a přestavbových lokalit pro bydlení |
ha |
|
|
Brno |
další |
Časově dostupné bydlení |
Počet MČ, které mají na svém území připravené rozvojové, přestavbové lokality pro bydlení |
počet |
|
29 |
Brno |
další |
Kapacitně dostupné bydlení |
Počet bytů v nabídce v (1+1 - 4+1) |
počet |
|
|
Brno |
Připomínky občanů k navržené hodnotě
Eva Miksová
2017-07-27
Stále více se rozevírají nůžky mezi cenou obecních ( a téměř nedostu pných) bytů , kterých je po privatizaci velmi málo a nestačí tudíž pokrýt poptávku, a bytů soukromých pronajimatelů, kde ceny neúměrně rostou i kvůli množství studentů, kteří jsou výhodnější nájemci pro majitele bytů.
Dostatek dostupného bydlení umožní klidnější a zdravější život obyvatelům Brna a snad i alespoň snížení počtu bezdomovců. Jen aby to už bylo.
Hana Chalupská
2017-07-30
Všichni obyvatelé města mají zajištěny důstojné životní podmínky. K uspokojování základních životních potřeb je v prvé řadě nutné zajištění důstojného bydlení všem skupinám obyvatel dle jejich potřeb.
Bytová politika města je řešena systémově a komplexně, na základě stanoveného strategického plánu. Vzhledem k rostoucí chudobě ve společnosti se město kromě nové bytové výstavby zaměří i na podporu nájemního bydlení a zvýšení bytového fondu města právě směrem k sociálním a dostupným typům bydlení.
Nabídka bydlení bude rovnoměrně rozmístěna po celém území města, nesmí být centralizovaná v jedné lokalitě. Uspoří se čas věnovaný cestování z bydliště do práce. Možnost volby bydlení přesně podle svých představ na základě širokého výběru. Možnost výběru z široké škály druhů, charakterů, velikostí, lokalit, cen. Lze tak uspokojit požadavky na bydlení od malých bytů po rodinné bydlení.
Zjišťování potřebnosti sociálního a dostupného bydlení a s tím spojená garance kapacit.
Výzkum (analýza potřeb a na to navázaná strategie a plán kapacit)
Výzkumná zpráva (a z ní vycházející poměr počtu potřebných: reálný počet bytů pro jednotlivé skupiny na trhu s byty ohrožených obyvatel
poměr počtu potřebných: reálný počet bytů 1:1
Hana Chalupská
2017-07-30
Opatření pro naplnění principu desegregace.
Zapojení všech MČ; nastavení kvót dle zjištění potřebnosti (např. xxx bezbariérových bytů, xxx bytů 4 + 1, …); dodržení pravidla max. 20 % sociálních bytů v domě.
Hana Chalupská
2017-07-30
Plnohodnotá občanská vybavenost (počet školek, počet laveček, …); využívání mediátorů sousedských vztahů a komunitních pracovníků.
Hana Chalupská
2017-07-30
Podpora nájemního bydlení. Počet bytů, které nejsou určeny k prodeji, ale k nájmu.
Stanovení podmínek bytové výstavby s ohledem na potřeby obyvatel dle analýzy. Min. 20 % nově postavených domů.