
Popis hodnoty
Brno v roce 2050 je mezinárodně uznávanou kulturní metropolí. Špičková kulturní a kreativní scéna je postavená na setkávání tradice a experimentu a aktivně ovlivňuje nejnovější světové trendy. Kultura je základním kamenem identity města, naplňuje veřejný prostor i každodenní životy svých obyvatel a je katalyzátorem jejich vzájemného porozumění. Pro svou nezaměnitelnou tvůrčí atmosféru je město vyhledávané tvůrci i návštěvníky z celého světa.
Přínos městu
Kulturní nabídka ve městě je rozmanitá a dostupná co nejšiřšímu spektru návštěvníků z Brna, z celé ČR i zahraničí. Vyniká dobrou spoluprací napříč kulturními aktéry, vzdělávacími institucemi a různými kulturami. To přinese zvýšení kvality života obyvatel a posílí nezaměnitelnou tvůrčí atmosféru, kterou je Brno výjimečné. Posílí mezinárodní renomé města, kultura a kreativní odvětví budou znamenat přínos pro ekonomiku města a zvýší konkurenceschopnost města i místních subjektů.
Garant
Tereza Raabová
Expertka na kreativní průmysly, ekonomiku kultury a kulturní politiku. Založila vzdělávací a osvětovou platformu pro kulturní manažery Culture Matters, auditorka pro oblast kultury v rámci Národní sítě Zdravých měst, autorka metodiky pro výpočet ekonomických dopadů kultury (certifikované MK ČR). Vystudovala hudební management na JAMU a mezinárodní obchod a cestovní ruch na Vysoké škole ekonomické v Praze.
CÍL | INDIKÁTOR | JEDNOTKA | AKTUÁLNÍ HODNOTA | BUDOUCÍ HODNOTA | ÚZEMNÍ PRŮMĚT | |
---|---|---|---|---|---|---|
primární | Špičková kulturní a kreativní scéna s mezinárodním renomé | Celková míra spokojenosti s vybaveností města Brna pro kulturní a společenské vyžití viz. výsledky statistického šetření Jaké chcete Brno (2016). |
% spokojenosti |
91% |
95% |
celé Brno |
Počet celostátních a mezinárodních cen, |
počet |
není měřeno |
tituly: Evropské hl. město kultury, UNESCO město hudby aj. |
celé Brno |
||
Počet pozitivních mediálních ohlasů |
počet ohlasů |
celé Brno |
||||
další | Zachování stávající úrovně výdajů na kulturu z rozpočtu města | Výdaje na kulturu per capita |
Kč / obyvatele |
2,75 tis. Kč (1 035 181 tis. Kč / 377 028 obyv.) |
||
Srovnání výdajů různých měst na kulturu (http://monitor.statnipokladna.cz) |
žebříček |
1. místo |
1. místo |
|||
Podíl výdajů města na kulturu (v %) |
% rozpočtu města |
9% |
9% |
celé Brno |
||
další | Kvalitní vzdělávání v oblasti kultury | Spokojenost zaměstnavatelů se schopnostmi absolventů |
systém šetření mezi zaměstnavateli |
|||
Počet oborů SŠ a VŠ v oblasti KKO |
počet |
|||||
Počet zahraničních studentů a pedagogů na kulturních oborech SŠ a VŠ |
počet |
|||||
Míra uplatnění absolventů uměl./kreativních/kult.manažerských oborů |
počet absolventů uplatněných v oboru/ celkový počet absolventů v oborech KKO |
|||||
Počet ZUŠ a podobných vzdělávacích subjektů |
počet |
|||||
Nabídka celoživotního vzdělávání pro pracovníky kulturních a kreativních odvětví |
počet vzdělávacích kurzů a programů mimo školský systém |
|||||
další | Zefektivnění rozdělování financí na kulturu při zachování celkové výše výdajů | Transformace P.O., Snižování výdajů na provoz (vytápění, energie) budov příspěvkových organizací při současném zvyšování mzdových prostředků, Transparentní rozdělování soutěžních (grantových) prostředků, Větší financování ze strany kraje a státu |
||||
další | Brněnské publikum umí rozeznat a vyžaduje kvalitní kulturu a ta mu je dostupná | Osvěta a výchova publika všech věkových vrstev Počet kult. akcí ve veřejném prostoru Rozmanitost nabídky pro různé příjmové, věkové, národnostní aj. skupiny Počet kulturních akcí a organizací v jednotlivých městských částech (územní průmět) |
indikátory z mapování KKO (počet subjektů v jednotlivých oborech, obrat, počet pracovníků atd.), mapování bude prováděno každých 5 let |