Brno v roce 2050 zůstává i nadále univerzitním městem, do kterého se jezdí studovat z celé ČR. Město také moudře využívá potenciálu univerzitní komunity (studentů, profesorů, výzkumníků Akademie věd), zapojuje je do občanského života (popularizace, veřejné diskuse) i odborného rozhodování ve strategických otázkách. Město neztrácí a dále rozvíjí oblasti excelence (např. elektronová mikroskopie - firmy), vytváří podmínky pro rodící se firmy.
Díky přicházejícím mladým lidem má Brno a jeho obyvatelstvo stále dostatek impulsů a inspirace, městská komunita je "živá". Díky vhodnému využití potenciálu studentů, profesorů a vědců se rozvíjejí nejen technologické firmy (ekonomický dopad), ale i kvalitní diskuse témat s dopadem na veřejnost a strategická rozhodnutí založená na dlouhodobém výhledu a "evidence based".
Lektor, dříve aktivní popularizátor přírodních věd. Nyní lektor komunikace a mediátor sporů.
CÍL | | INDIKÁTOR | JEDNOTKA | AKTUÁLNÍ HODNOTA | BUDOUCÍ HODNOTA | ÚZEMNÍ PRŮMĚT |
primární |
Zvýšení mezinárodní přitažlivosti brněnských univerzit |
Počet akreditovaných studijních programů v cizím jazyce |
počet |
|
|
|
|
|
Počet přijatých akademických pracovníků v rámci mobilit |
počet |
|
|
|
|
|
Podíl přijíždějících zahraničních studentů v rámci mobilit |
% |
|
|
|
|
|
Podíl zahraničních studentů |
% |
|
50 |
|
|
|
Počet joint/double degree se zahraničními vysokými školami |
počet |
|
|
|
další |
Pořádání akcí propojujících vědeckou komunitu a veřejnost (veřejné diskuse, popularizační akce, apod.) |
Počet akcí, počet zapojených lidí |
počet |
|
|
|
další |
Propojení vedení města s výzkumnými skupinami na univerzitách, vznik funkčních multidisciplinárních poradních skupin (např. výzkum SMARTCities na FI MU) |
kažnou vazbu a její užitečnost nutno posuzovat individuálně, tedy nejde o počet ale o kvalitu |
|
|
|
|
další |
Zapojení studentů do spolkových činností, dobrovolných aktivit apod. |
počet studentů, nečekám však, že bude snadné tyto data získat |
počet |
|
|
|
Připomínky občanů k navržené hodnotě
Kristýna Hrubanová
2017-07-15
Tento komentář se týká oblasti vzdělávání obecně - popis této hodnoty se týká pouze akademického světa, v celé strategii mi ale chybý důraz na možnosti kvalitního vzdělávání pro všechny - děti i dospělé, vzdělávání formální i neformální (i informální). Z pohledu města jako zřizovatele ZŠ bych tedy ráda viděla priroritu \"kvalitní školy pro všechny děti\" - ideálně v místě bydliště, což souvisí s dalšími tématy jako soudržnost, doprava, životní prostředí.
Do konce července sbíráme vaše připomínky, komentáře a podněty. K jejich vypořádání ze strany garantů dojde v průběhu srpna a na začátku září bude toto vypořádání připomínek zveřejněno na webu.
Prirotní cíl - přitáhnout zahraniční studenty - mi přijde příliš úzký. Nejde přeci pouze o zahraniční prestiž - pokud je logika taková, že více zahraničních studentů je indikátorem kvality (což asi do určité míry je), tak cíl chápu, ale v cíli mi chybí širší rozměr role, kterou by univerzity měly hrát - tedy center vzdělanosti, které využívají své zdroje nejen pro vzdělávání elit - ať už českých či zahraničních, ale zlepšují kvalitu života všech.
Do konce července sbíráme vaše připomínky, komentáře a podněty. K jejich vypořádání ze strany garantů dojde v průběhu srpna a na začátku září bude toto vypořádání připomínek zveřejněno na webu.
Svobodová
2017-07-31
Město málo podporuje waldorfskou pedagogiku, v celém městě je jen jedna základní a jedna mateřská škola. Na tak velké město je to skutečně bída. Prosím více waldorfských ZŠ a MŠ !!
výchova vzdělaných a kreativních žáků
Luboš Čejka
2017-08-01
Nevím nakolik je toto prosaditelné ze strany města nebo kraje, ale kvalitu vysokého školství lze snadno a levně zvýšit zápisným v každém semestru. Toto zápisné by celé šlo do stipendijního fondu, který by se na konci semestru celý rozdělil zpět studentům podle studijních výsledků.
Přínos je ve zvýšení kvality vysokých škol (už dnes mají úroveň velmi dobrou). Studenti si budou více cenit studia (dnes je to podle hesla \"co je zadarmo nemá hodnotu\" a \"co je zadarmo na to si nemůžu stěžovat\"). Studenti budou více kontrolováni ze strany rodičů a tím sami budou více tlačit na kvalitu výuky. Krásné na tom je, že to nikoho nic nestojí. Vše, co se vybere se studentům zase vrátí.