Až budou děti velké, jak bude město Brno fungovat? Jak transparentně a jak efektivně se bude hospodařit? Jaká bude občanská společnost, místní komunity nebo přímá participace na rozhodování?
V rámci města Brna a jeho zázemí existuje v roce
2050 dlouhodobá shoda na prioritách celé oblasti. Plánování a řízení
strategického i územního rozvoje města je srozumitelné, vychází z jasně
definovaných potřeb města a jeho obyvatel a zároveň umožňuje pružně reagovat na
aktuální vývoj. Město má dlouhodobou strategii rozvoje, kterou naplňuje
prostřednictvím dílčích akčních plánů a metropolitního plánu sestaveného podle
zátěže území. Fungující propojení strategického a územního plánování umožňuje
systematicky rozvíjet jasně definované strategické oblasti města. Brno je v Česku
i zahraničí vnímáno jako skvělé místo k budování kariéry, k životu i k dočasnému
pobytu, jako centrum znalostního regionu, kde se skvěle daří nadaným lidem,
resp. tvorbě, vědě a výzkumu.
Jasné strategické a územní plánování dodává jistotu
všem partnerům a umožňuje vytváření kompaktního vyváženého města. Jeho jasná strategie
a vysoká reputace vedou ke zvýšení přílivu investorů, kreativců i cestovního
ruchu v rámci města a regionu. Město přitahuje byznys, investice a kreativce,
což mu přináší zvýšený zájem o bydlení a ubytování, studium a pracovní
kariéru a vede k dalšímu rozvoji služeb i infrastruktury. Brno může díky
pružnému plánování flexibilně reagovat na potřeby rostoucí atraktivity města
(zabraňuje výkyvům cen např. v bydlení, umožňuje udržovat dostupné ceny služeb
a zároveň je odolné vůči změnám klimatu, energetickým extrémům apod.).
Brno je dlouhodobě vnímáno jako město s mnoha názory na klíčové věci, aktéři spolu nejsou schopni efektivně komunikovat a mnoho sporů týkajících se rozvoje skončí u soudu.
Jakub Rybář
vystudoval veřejnou správu, mezinárodní vztahy a evropská studia na Masarykově
univerzitě v Brně. Ve veřejné správě se pohybuje od roku 2000 a má za sebou
takové zkušenosti, jako je strategické plánování a rozvoj znalostní ekonomiky
či financování investiční výstavby. V současnosti pracuje v Oddělení
spolupráce a rozvoje Magistrátu města Brna, kde v rámci RIS JMK působí u
městských projektů, které jsou zaměřeny na podporu podnikání, rozvoj lidských
zdrojů a prostředí pro kulturní a kreativní průmysly.
cíl | indikátor | jednotka | aktuální hodnota | budoucí hodnota | územní průmět | |
---|---|---|---|---|---|---|
primární | Zajistit shodu nad dlouhodobým směřováním města a metropolitní oblasti (efektivně plánovat na základě dlouhodobé strategie naplňované městem a jeho společnostmi a územně plánovací dokumentace, respektované v rámci celé metropolitní oblasti) | Sociologické šetření - souhlas s výrokem V Brně se umí lidé mezi sebou dobře domluvit |
hodnota ukazatele |
2,28 (2017) |
1,2 |
celé město |
Sociologické šetření - souhlas s výrokem Brno se v oblasti výstavby harmonicky rozvíjí. |
hodnota ukazatele |
2,3 (2017) |
1,2 |
celé město |
||
Schválená strategie Brno 2050 s aktuálním akčním plánem |
počet |
0 |
1 |
celé město |
||
Schválený platný metropolitní plán |
počet |
0 |
1 |
celé město |
||
další | Koncentrovat investice do strategických rozvojových oblastí města a realizovat aktivní majetkovou politiku města | Podíl objemu investic do prioritních rozvojových oblastí v rámci rozpočtu města |
% |
nutno stanovit definice a metodiky |
rostoucí trend |
celé město |
Podíl kapitálových výdajů v rámci rozpočtu města |
% |
24,1% |
rostoucí trend |
celé město |
||
další | Vytvořit udržitelný a funkční systém strategického řízení značky města a regionu založený na moderních principech content marketingu, resp. city identity | Sociologické šetření: image města z vnitřního pohledu |
hodnota ukazatele |
1,94 (2017) |
1,2 |
celé město |
Sociologické šetření: image města z vnějšího pohledu |
hodnota ukazatele |
1,88 (2017) |
1,2 |
celá ČR |
Je něco s čím nesouhlasíte? Napište nám.
napsat připomínku